Twee weken geleden meldde wij u dat GroenLinks Wormerland en de bewoners uit Neck en Wijdewormer, zich zorgen maakten over de geplande uitbreiding van de A7 op ons grondgebied.

Als gevolg van de zogenaamde corridorstudie Hoorn-Amsterdam is het rijk voornemens de A7 te verbreden. Daarnaast ligt er een schets om de A7 ter hoogte van de bocht bij het Beusebos en Purmerend, te ondertunnelen en recht te trekken. Deze oplossing zou er toe kunnen leiden dat woningen in Neck onteigend zouden moeten worden. Het college van Burgemeester en Wethouders is gelukkig wakker gemaakt door GroenLinks en heeft antwoord gegeven op door ons gestelde vragen en daarnaast een memo vrijgegeven waarin duidelijk wordt hoe het proces tot planvorming, inspraak en uiteindelijk de aanleg tot stand zal komen.

De brief met antwoorden en de memo kunt u hieronder downloaden. Heeft u vragen of opmerkingen voor ons? U kunt contact opnemen per email harold@hetslimmehuis.nl of u kunt reageren via onze facebook pagina