GroenLinks is een partij in Wormerland met 3 zetels in de gemeenteraad. Na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 heeft GroenLinks 1 zetel ingeleverd. En daarom zit GroenLinks nu in de oppositie en houden wij het beleid van het huidige college scherp in de gaten. Het is een andere rol dan die wij in de afgelopen 8 jaar hebben gehad. Dat is even wennen. Wij zijn bang dat er van het groene sociale imago van Wormerland van Wormerland weinig overblijft en zullen ons dus vooral op die terreinen blijven onderscheiden.

Het afdelingsbestuur van GroenLinks Wormerland is verantwoordelijk voor de organisatie van ledenvergaderingen en thema-avonden, vertegenwoordiging in de landelijke partijraad en de voorbereiding van congressen. En natuurlijk voor de voorbereiding van verkiezingen.

GroenLinks is altijd op zoek naar versterking met nieuwe leden die een rol willen spelen in de gemeente. Dat kan passief of actief, met kennis van inhoud of juist met passie voor uitvoering. Als jij een groen en sociaal hart hebt, dan pas je bij ons. Heb je belangstelling voor het werk van de fractie- en bestuursleden, of heb je gewoon een punt waarover jij je druk maakt? Neem contact met ons op!

Het afdelingsbestuur bestaat uit:

Harold Halewijn - Voorzitter
Dorpsstraat 131
1534 NG Oostknollendam
telefoon 06-51300390

Joke van der Stok - Secretaris
Dorpsstraat 172
1531 HR Wormer
telefoon 075-6427313

Peter Roos - Penningmeester
Dorpsstraat 172
1531 HR Wormer