Neen, geen nieuw mysterieus gat van Wormer zoals dat in 1959 in het weiland van boer Jongert werd aangetroffen. Het nieuwe gat van Wormer is het gat in de begroting 2014 van circa € 250.000. Niet eenmalig maar jaarlijks terugkerend. Daarmee is de begroting van de gemeente niet meer sluitend en komt de financiële positie van Wormerland in gevaar. De nieuwe gemeenteraad zal na de verkiezingen van 19 maart a.s. met deze erfenis worden opgezadeld. Wat is het geval ? Plotseling, zonder enige toelichting, verandert de wethouder van financiën, de heer Hendriks van de plaatselijke groepering Liberaal Wormerland, de systematiek van de belastingheffing in Wormerland. Ondanks waarschuwingen van GroenLinks voor de gevolgen daarvan, heeft de raad klakkeloos, zonder nadenken en zich niet bewust van de gevolgen, ingestemd met de handelwijze. In plaats van de OZB, daar gaat het om, te verhogen met de jaarlijkse inflatiecorrectie van 2%, een praktijk die al jaren bestaat en waar tot nu toe geen enkele discussie over is geweest en dus €60.000 - € 70.000 meeropbrengsten te ontvangen (wat ook zo netjes in de begroting 2014 is opgenomen), wordt er een verlies geleden van € 250.000. Maar Jan Stevens laat het er niet bij zitten. Dinsdag a.s. wordt hierover opnieuw gesproken. En inmiddels begint ook de PVDA zich af te vragen of het wel allemaal zo goed is verlopen. Wij zijn benieuwd of de raad de wethouder durft te corrigeren.